söndag 7 april 2013

Rensat i röran

Ännu ett rejält städanfall har avlupit väl! I dag var det - Tömma vitrinskåpet för det skall målas dax, samt rensa i linneskåpet för man får inte in en näsduk ens. Ungefär vid halvtid ångrar jag mig alltid för det ser ut som en bomb har briserat här hemma och jag kan inte förstå hur jag skall orka slutföra uppdraget... MEN det gjorde jag! Skönt!! Nu blir det några kartonger till förrådet samt säckar till återvinningen. Jag hittade även en kartong med lite målerigrejer som härstammar från 90 talet när jag gick på målerikurser och då kom denna bild fram. Jag minns att vi skulle se på en bild och byta ut alla färger till en helt annan färgskala, ganska intressant blev den och lärorikt var det. Min blev varmare än det blåaktiga originalet.
Utan titel - Akryl på duk 1994

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar