tisdag 9 april 2013

Hur tänker jag egentligen? och en kasse med skrot

Idag stod det en ICA-påse full med skrot- mest cykeldelar som någon ställt utanför min ytterdörr när jag kom hem ifrån jobbet! Det är så roligt och spännande när någon överraskar mig och genast spinner min hjärna igång och funderar vad det skulle kunna bli av innehållet i påsen. Jag har redan en ny ide' färdig...Många undrar hur jag tänker när jag gör mina figurer, ibland kan jag säga att jag kommer på direkt vad en grej skulle kunna användas till (som Hattifnatta, en dam av en båtshake), ibland får den ligga i källaren och mogna ett tag och kanske komplettera någon annan figur. Ibland kommer jag på först vad jag skall göra och letar efter grejor som skulle kunna fullfölja ide'n.(som vid His masters voice) Ja så jobbar jag, men jag undrar om de som målar får samma fråga: hur sjutton kunde du komma på att göra en sån...
Det var ett litet reportage i dagens Annonsblad idag om konstrundan och då var min Flygfågel med! Kul kul!
Dagens överraskning

Ur Annonsbladet v 15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar