torsdag 11 april 2013

När allting händer samma datum...

I helgen som kommer är vi bjudna på två olika kalas - som är samtidigt. Vi skulle kunna åka på två golfresor men de är samtidigt. plus att min man är bortrest till Kina, så jag vill inte åka på någon av dem utan honom. I sommar har jag erbjudits att ha egen utställning - på två olika gallerier - samtidigt. ÅÅååh vad jobbigt det är när man skall välja! Vissa val faller sig naturligt men andra får man klura lite på...  egentligen är det ju trevliga problem detta och jag är ju glad och tacksam över  inbjudningarna både till kalasen och gallerierna! Utställningen som inte blir i år kan dessutom bli av sommaren 2014 och det är ju häftigt, för då vet jag att motivationen räcker en vinter till!
Figuren Hasta vidare kom till av en vriden cykeldel som låg på min trapp en dag(förmodligen samma givare som påsen i förra inlägget) och lite småplock från skrotlådorna. Jag tänkte på en "stressmamma" med tusen järn i elden som skall hinna allt, vara snygg och alert men ständigt har en trasselklump i halsen, av oro för alla... känslan att inte räcka till eller få vara som man vill. Så känner jag mig också ibland. Det är nog dax för mindfulness skivan för henne oxå!
Hasta vidare
TILL SALU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar