onsdag 9 maj 2012

Bättre lite skit i hörnen...

Pärlugglor
Man kan ju tro att det skulle vara låmgsamt att vara gräsänka men det hinner jag inte uppleva må jag säga. I går var jag på golfträning samt bakade och städade. I dag har jag åter bakat och städat lite till. Varför kan man undra, ja gissa det... i morgon blir det dubbel "kalas" och jag har inte varit så flitig med städningen på slutet så det får man ju surt igen! Så nu får det duga som det är!
Dagens bild är en oljemålning från 1995 och målar-syjuntetiden. Det är pärlugglor och jag minns att jag fick panik för jag hade velat peta massor i bakgrunden, den är alltså ovanligt odetaljerad för att vara gjord av mig. Det var just för att komma ifrån detaljpetandet som jag ville börja med svetsningen, det var så långt ifrån mig som möjligt. Nu känns det att det är mer mig, konstigt. Det kanske finns massor av saker som är mer mig som jag inte vet om?

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tanke - att det finns massor av mer som är som dig och som du inte vet om. Det blir lite mer spännande att leva när man tänker så :)
    Vem vet vad som kommer att dyka upp?

    Grattis i efterskott förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det Elin... Mån får ju aldrig sluta laborera eller hur, då vore livet bra tråkigt, om man kunde allt redan. Det är ungefär nu man insett vad lite man kan...

      Radera