måndag 21 maj 2012

En grön måndag

En oljemålning från 1992 - Stenhus
Jaha vardag igen då. I den nationella symbolsystemet som jag jobbar med är måndagar "grön", tisdag blå, onsdag vit osv. Det är ju VÄLDIGT grönt ute nu må jag säga. Brrr vad pollen. Det känns i hela kroppen. Jobba, jobba, laga, mat städa. Som vanligt med andra ord. Förutom att jag nu vet att jag skall ställa ut skrotisar i ett skyltfönster i Sandviken nu till stora kalaset i helgen. Tyvärr kommer jag inte själv att kunna närvara för jag skall på en hemlig golfresa! (som kommer att bli underbart kul med mina goa golftjejer) Det var okej att jag inte närvarar eftersom det var så kort varsel. Jag vet var jag skall vara men tänker inte avslöja än...Sen får vi se vilka skrotisar som får följa med dit.
Dagens bild är gammal, från Järbotiden, en olja som säkert varit i ngn almanacka. Notera att jag hette Östlund då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar