tisdag 12 juni 2012

En lång tråkig tisdag...

Vingar av stål ute i sitt rätta element
Jag saknar skrotisarna och drivkraften som får mig att göra dem. Jag är loj, trött, trög och tråkig. Jag har absolut ingen lust att vara i källaren och göra dem... kanske en regnig dag, men inte idag. Jag saknar ett jobb med energi driv och framåtanda. Där man utvecklas och får utmaningar. Den enda utmaning vi har på mitt jobb är att göra allt av inget. Och kanske spara lite till, och nöja oss med ännu mindre. Jag är LESS! Tur att jag har min konst annars har jag suttit på hispan vid det här laget!

2 kommentarer:

  1. Jag känner med dig. Ibland önskar jag mig ett jobb där jag slipper tänka, men jag vet att i längden skulle jag inte stå ut. Lärarjobbet är verkligen en utmaning - och utvecklande, men tyvärr känner jag igen det där med besparingar...

    Hoppas du känner dig piggare snart. Lite semester som behövs kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Elin inte vet jag... Det brukar gå över rätt snabbt jag är ju positiv av naturen. Men när semestern är slut så kvarstår ändå problemet. Och den enda jag kan ändra på är mig själv! Så det kanske är dax för förändring... Behöver inte vara negativt!

      Radera