måndag 4 juni 2012

Egen utmaning - Människorna

Clown - Akvarell ristad med skruvmejsel

originalet

Nu har jag "vilat" ett tag från konsten så nu längtar jag lite efter måleriet igen! Jag utmanar mig själv denna vecka och skall måla en akvarell om dagen, denna gång människor som jag är verkligen usel på att måla. Sen tycker jag det var kul att rita med skruvmejseln så det fortsätter jag nog med. Hur kan det vara så mkt svårare än att måla en fågel, katt eller hund? Mitt mål är att teckna/måla människor som åtminstone lite påminner om originalet. Eftersom jag behöver en bild för att kunna öva, tog jag en från tidningen denna gång...usch han ser mycket räddare ut när jag gjorde han, än i tidningen. Nu plumsar jag ner i Tv soffan och dumtittar lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar