fredag 19 april 2013

Mitt liv är en berg och dalbana

För länge sedan läste jag en dikt om en tjej som tyckte att hennes liv var som att åka berg och dalbana. Just nu är jag benägen att hålla med henne. För det mesta är mitt liv fin bred motorväg i bekväm bil... men som sagt ibland svajar det lite väl mycket för mig och jag kan berätta att jag blir lätt åksjuk, flygsjuk, sjösjuk och fyllsjuk! Jag vill kliva av karusellen nu - ge mig tråkiga dagar, vanliga dagar...jag sitter för långt bak och kan inte se framåt, jag känner att det går uppför och jag skrattar och mår bra, men det är dalarna jag avskyr, de kommer för fort. Jag skriker och gråter, jag mår illa och vill kräkas. Mitt hjärta bultar. Jag får ont i nacken. Ja så har det varit - veckan som gick. Men jag tror att det saktar in och snart får jag kliva av- tills det blir dax för nästa åktur...Hoppas det dröjer ett tag bara...
Kalla det livet om du vill, men upp och ned går det ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar