måndag 27 augusti 2012

Jag målar och målar...

Hua vad sur han ser ut - akvarell
 Idag har jag jobbat och sen mest målat. Jag har färdigställt en måleribeställning på en skylt sen har jag provat att måla finaste Spajk som en akvarell. Skylten får ni se när den levererats ifall det är någon som läser bloggen som skall överraskas - vem vet? Spajk blev inte bra, men jag lägger ut den iaf så kan ni se om jag utvecklas... Jag brukar inte använda vit färg i akvareller för det är fusk tycker jag, men sen är det ju så att vem bestämmer det egentligen? så morrhåren och lite andra hår är målade med vit tuschpenna för jag kan inte begripa hur man skall kunna spara så smala områden vilket man annars gör för att få fram vitt i akvarellerna!
Helgen gick i golfens tecken och vi var riktigt duktiga och spelade bra båda dagarna! så den känslan får man minnas och inte gräma sig över att andra spelade ännu bättre!
Regnbåge över hål 17

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar