fredag 24 augusti 2012

Jag anar grävlingar i mattan...

Vi har inga grannar på baksidan, vi har egentligen bara en tomt som vi gränsar till, sen är det vildvuxen allmänning. Det är både bra och dåligt. Vi kan tex röra oss som vi vill och ingen ser oss. Det kunde även det ungdomsgäng som tömde vårt hus göra när vi hade inbrott en gång för ett antal år sedan... Nu har vi en ny liten inkräktare som håller på och bökar hål i gräsmattan, fullt. Förmodligen en grävling. Det skulle vara kul att få se den. (inte i strid med katterna). Så det heter inte skogsgatan för intet... Jag tycker inte det gör så mycket att det blir höst, då kommer skroterian igång igen... jag finurlar lite och vet vad jag skall starta med, men det är några veckor kvar känns det som. den har inte mognat än... Dock har jag lite sorg i hjärtat för det blev ju ingen riktig sommar men vi åker till Turkiet i höst så då får jag nog sola så det räcker. Sen är det ju hemskt mysigt med alla ljus på hösten! Nu stundar fredagsmys med gubben!
Baksidan på vårt hus

Spajk - Prinsen på Skogsgatan

Nu kommer ljusens tid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar