tisdag 21 augusti 2012

Snälla hussar får rivet skinn...

Grävling-Akvarell
 Jag längtar till att få göra akvarellerna vissa dagar. I går skulle jag göra en, och färga håret och läsa bok. Jag skulle bara vila lite först innan jag satte igång... sen vaknade jag 3 timmar senare i soffan på altanen. Då var det lika bra att gå och lägga sig på riktigt. Hm ibland är man tröttare än man tror.
MEN nu är den målad iaf, grävlingen som skulle bli i går.
I dag var det kalabalik av stora mått på vår allmänning när något djur, katt eller grävling rök ihop med vår Spajk (som sitter i koppel) När vi skulle sära på dem som inte syndes där i nässelsnåret, men garanterat hördes över hela kvarteret så kom Lisa- katt till undsättning och blev så galen så Örjan som stod emellan blev anfallen av henne... så nu har han ganska punkterade fotleder... Katter är synnerligen vassa att slåss med. allt slutade dock väl för alla utom hussen... Katterna är nu lite snopna och extra fjäskiga här hemma.
Lisa - midsommar 2011 (2 år gammal)

 Kolla in vad fin Lisa blivit sen hon kommit till oss. Hon har plötsligt blivit långhårig.
Lisa - aug 2012  (3 år gammal)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar