tisdag 8 januari 2013

En liten fågel i min hand

Dagarna som går blir längre och längre och ljuset gör mig pigg! Den energin lär jag ju behöva om jag skall få till tillräckligt innan påsken i min skrotverkstad. I dag vart det en liten figur som får plats i min hand som blev till. Lite pilligt var det men jag har lärt mig så mycket under tiden som gått så jag kan gott säga att denna lilla fågel hade jag omöjligt kunnat gjort ens i höstas. Man hittar ju sina små knep på resans gång. Min lilla atelje´ börjar ta form och kommer nog mest att fungera som ett visningsrum av min konst. Figurerna blir ju till i garaget=skroterian och målningarna gör jag mest vid köksbordet...

En liten fågel och mina nya fina hanskar som inte får brännhål

Ett liten förhandstitt i atelje´n 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar