tisdag 29 januari 2013

60:e gubbesjubileum!!

Jag hittade en rolig ram i nya kameran som passade jubileumet!
I går gjorde jag klart den 60: figuren, sedan starten våren 2010.
Det är en salig blandning av figurer, människor, djur, fåglar och tavlor. Ingen är den andra lik, alla är unika. Jag vet att de är 60 st eftersom jag har min loggbok där jag skriver om dem, skissar dem och fotar dem. De är numrerade...
Den sista figuren  var som en i början, för jag hade glömt hur omöjligt det är när rosten är riktigt djup och jag försöker fuska och inte slipar tillräckligt innan. Allt släpper med ett plupp och jag blir TOKIG!! (tokigare)..
Så nog fick jag kämpa för att jubileumsgubben skulle bli klar. Det rök till och med proppar när jag försökte öka amperen.(och gubben fick komma och hjälpa mig, vilket var länge sedan)
Nu skall jag fira med Go-fika!
Ännu en ny effekt i nya kameran - tror den hette oljemålning


2 kommentarer:

  1. Det gjorde du rätt i - firade alltså! Jag är fortfarande inte riktigt färdig med mitt arkiv som jag påbörjade inspirerad av dig. Jag måste gå igenom bloggen och en del papper för att komma ihåg mått och vem jag sålt dem till. Det tar tid!

    Det blir bara du och jag i Årsunda till påsk i år. Det ska vi väl klara av, eller hur? :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker vi hade det så bra sist och det tror jag vi får i år med! Jag blev glad när jag fick veta det! Vi får träffas när det närmar sig och planera...Lycka till med måleriet till dess! Kram

    SvaraRadera