tisdag 10 april 2012

Det där med namnen och en tanke bakom...


När jag gjorde "Rör mig" ville jag få fram känslan av värme och omtanke och att de två figurerna har en relation till varandra, som mellan ett barn och en förälder. Jag ville att järnet skulle utstråla värme även när det svalnat efter svetsningen. Det var mitt mål med denna figur.. först kallade jag den "Bär mig" men så kom jag på att den var gjord av rör-tänger så namnet var ju redan givet! Rör mig tog ganska lång tid att göra eller rättare sägt tänka ut. Nu skall jag på Golf kommitte´ möte för snart drar mitt andra liv igång så smått - golfandet! Längtar. Härligt att man kan ha två hobbies som egentligen inte konkurrerar om min tid, den ena på vintern, den andre på sommaren! Rör mig är ff till salu!

2 kommentarer:

  1. Jag blev väldigt imponerad av dina arbeten och som vanligt vill jag bara prova på, jag är en liten skotletare och hittar saker på mina promenader i skogen som jag släpar hem, det var jättekul att se din utställning, hälsningar Irene (Ingrids jobbarkompis) titta gärna in så får du se mina tavlor m m

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Irene!
      Kul att du gillade min konst, jag kollade på din sida och det var ju helt underbara målningar du gjort!! Roliga och inspirerande!

      Radera