fredag 20 april 2012

Älskade Unge

Älskade Unge på Gästrik konst 2011 i Konsthallen Sandviken

Liten närmare

Titeln "Älskade Unge" säger rätt mycket! Det är en hyllning till min två fina underbara ungar. Som gör mig gråtfärdig av lycka och stolthet, som förvånar mig med sin klokskap och mognad och ibland av naivitet! De är mitt allt! Ibland som nu får jag ormar i magen av oro. Jag gjorde den när Sofie blev sjuk våren 2011, och blev påmind igen nu då vi tillbringat 2 dagar på Akademiska i Uppsala. Det är jobbigt att vara förälder! Och underbart! Det är när man ser dem som man förundrat inser att man inte är 20 år längre, hur har det gått till, barnen är ju för sjutton19 0ch 21? Ja jag vet inte? Jag som fyllde 25 alldelens nyss... Benen på föräldern var ingen lätt match för de var otroligt rostiga och det var svårt att komma åt med slipen för att få bort rosten så det gick att svetsa...Tag vara på varandra där ute. Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar