lördag 2 november 2013

Ännu en utställning och är det nedvärderande att kalla mina verk skrotkonst?

I veckan blev det klar att jag skall deltaga i Decembersalongen på Galleri Tvärgränd i Söderhamn med tre av mina skulpturer. Läs mer om detta på deras hemsida www.galleritvargrand.se. Det kommer att vara 30 nov-13 dec. Jag återkommer om detta. Mats som ordnar detta tyckte dock att jag skall akta mig för att kalla min konst skrotkonst,istället använda mig av metallkonst. Annars skulle jag hamna i ett fack där det bara var skrot och inte konst, vad tycker ni? Jag har aldrig tänkt så ens, men nu blev jag osäker. Får nog fundera lite på detta.
I veckan har vi även träffats och skapat lite igen jag och min kompis Lotta. Jag gillar  ju änglar som symboler, har alltid gjort. Nu vet jag varför också! Antagligen var jag en i mitt förra liv, i allafall i mitt tidiga liv, i min barndom. Jag hittade ett foto häromdagen, där  jag verkligen är änglalik. Det inspirerade mig till den senaste  målningen som är ett collage med akrylmålning och limlack. Den känns ännu lite ofärdig, så det blir nog en revidering någon kväll...

En liten jag - 3 år

Målning - Akryl och collage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar