söndag 17 november 2013

Bråkat med en skrivmaskin

I dag har jag fått nya lysrörsarmaturer i min skroteria och det är fantastiskt vad skönt det är att ha bra belysning! Det firade jag med att köra igång med figuren "bokstavsbarn". Nu skulle jag använda skrivmaskinen jag köpt på loppis. Ni anar inte hur himla krångligt det var sen att få loss delarna jag ville ha. Nu har jag skruvat, vridit, brytit och bänt, jag har klämt mig, bränt mig och nypt mig, samt blivit helt svart av nån konstig olja som fanns där... Men jag är mycket nöjd med slutprodukten! Inte trodde jag väl att det skulle sitta så, det skulle vara dagens datorer det, som tappar knappar hur lätt som helst! Det var bättre förr, nä, det satt bättre förr!
Såhär ser den ut nu efter rond 1

Detalj av "Bokstavsbarn"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar