onsdag 13 november 2013

Konsten att ta ett bra foto

Det är inte så lätt som man tror att ta bra foton, speciellt inte på djur. Själv har jag gjort det till en personlig utmaning att ta så bra kort som möjligt med så lite hjälpmedel som möjligt. Just nu tar jag alla kort med min mobil till bloggen. Det skulle säkert märkas skillnad om man hade en bra kamera, men jag vet ju att den har man inte med sig alltid. Vissa av bilderna på min skrotkonst har jag använt en digitalkamera till. Jag har velat hit och dit om jag skall investera i en systemkamera, men än har jag inte gjort slag i saken...
Här kommer ett smakprov på bra och dåliga kort tagna med mobilen.

Taget på kvällens promenad, vem går ut med vem?

Doris Sitter inte still....


Inte så bra vinkel, Lisa ser ju död ut

Jaha, ska du titta däråt nu då?
KBT för att bota spindelfobi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar