torsdag 6 december 2012

Det finns riktiga änglar...(å när ska det sluta snöa?)

Mellersta Sverige och södra norrland har snökaos. Snödjup-mycket?(70-80 cm?) Lokaltrafiken är inställd i vår stad. Jag hatar plogen! Jag är så slut i kroppen av snöskottningen så i morse när jag vaknade och tittade ut, och insåg att det såg ut ungefär som i går kväll innan 1½ timmes snöskottning, så bestämde jag mig för att skott-strejka! (mannen bortrest igen, det snöar ju såklart!) Så jag promenerade helt sonika till jobbet istället! Det kunde ha vart skönt, men det var bara jobbigt, blåsigt och spårigt! Så gissa om jag blev glad när jag kom hem nyss och insåg att en ängel varit här och skottat!! Tack!!! vem du nu är... har mina aningar, en som inte läser bloggar eller Facebook antar jag... men tack....
Idag kom Moder Jord hem från Länsmuseet...
En ny fin spiral till Amaryllisen har jag köpt

Adventsfint i köksfönstret

 
våra två utegrillar genom altanglaset...
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar