söndag 18 november 2012

En gång var jag en hejare på Dart...

Förr innan vi bodde i huset så spelade vi mycket dart. Jag var inte så tokig på det heller; så detta skåp har en vän gjort och jag målat. Två spelande tjädertuppar är det. När jag gjorde detta var väl knappt internet uppfunnet så jag minns att det var svårt att få tag i bra bilder att titta på som referens när jag målade. Jag har så gott som alltid en förlaga till mina målningar, jag kan liksom inte föreställa mig hur det skall se ut annars. 
 
I dag har jag fortsatt röjningen i källaren och nu börjar min atelje´bli tom! Nu skall jag till färghandeln och köpa färg i veckan så får vi se vad som händer. Jag låter skrotet vila tills prisutdelningen varit, det är bra att få längta ibland - det blir mer lustfyllt då och bättre figurer om de får mogna lite. För övrigt kom ModerJord med både i radio, tv och tidningarna!
 

Dartskåp med Tjädertuppar - akryl på Mdf board 1993

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar