tisdag 20 november 2012

Nostalgi


Eftersom jag höll på hela kvällen i går med röjning och plockning i källaren så har jag helt slut på fart i dag. Därför blir det soffläge med raggsockor på nu. När jag stökade som bäst hittade jag en kartong full med gamla kort och då blir jag sååå nostalgisk. Söta fina barnen vad jag saknar er!! och är stolt över er!!. I fall ni inte vet det! Jag vill ha er här jämt (nä, men nu känns det så, men inte sen efter ett tag ihop - då vill jag ha er här ibland- japp så är det!) Ja kortet kan vara taget på min 25 års dag... Då målade jag bara i olja och på torsdagarna... Sen kom akvarellerna och även på andra dagar..
Lilla familjen Nilsson 1992
 I dag har vi varit i Högbo med jobbet. Förr var vi "jämt" där, gåendes, på pulka, skidor och badandes. Jag lärde mig simma i Högbo, i dammens grumliga vatten, med simlärare som gick på land iklädda jacka för det var så himla kallt. Men oj vilken baddare jag blev på att bada. Nu blir det mer sällan man tar sig dit, det är synd för det är så himla fint där - oavsett väder....
Högbo Bruk

1 kommentar:

  1. Man kan hitta många minnen när man röjer och blir gärna fast i foto o brevhögar..
    Högbo Bruk finns alltid..där sprang jag också som barn..åker gärna dit en sväng på sommaren för det är sååå fint.. må gott /Irene

    SvaraRadera