tisdag 18 september 2012

Nu skall jag dödstäda.

Min jobbarkompis kom efter helgen och visade kort från sitt barndomshem på tavlor som jag gjort för över 20 år sedan! Jag hade tíll och med glömt att jag gjorde collien. Hon kopplade inte förrän nu att det var jag som gjort dem! Roligt att se dem igen och att de verkar sitta uppe!

I kväll har jag börjat på projekt "atelje". Det kommer att vara ett hästjobb innan jag flyttat runt på alla grejer och det kommer att bli många lass till tippen! Man får väl passa på att "dödstäda" på en gång när man ändå håller på! Dödstäda innebär att man slänger sånt som man inte vill att de stackare som blir kvar ifall man dör skall behöva ta reda på. Det är inte klokt vad jag sparat på gammalt skit som inte använts sedan vi flyttade till huset 1993! Jag hittade även en tavla som jag också glömt med en gammal traktor som vi hittade mitt i skogen i en lada när vi var på semester i Järvsö 1992! Den gjorde jag till Emil och han satt och"körde" traktorn där och då var han 2 år och ville inte gå därifrån sen!
Fordson- Akvarell 1992

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar