måndag 3 september 2012

Kalasdags

Idag fyller min käre make år, så det har vi firat med smörgåstårta. Den har vi egenhändigt tillverkat. Jag tycker sånt är roligt och ingen blir den andra lik eftersom vi provar lite olika varianter varje gång. Denna är halva räkfri eftersom jag är allergisk mot räkor. Den var sååå smaskig. Det känns konstigt och tomt eftersom båda barnen är borta denna gång men det är ju vad vi får vänja oss vid när barnen blir stora och flyger ur boet.
Egenhändig Smörgåstårta

När gästerna åkt hem smög jag ned i skroterian och tittade lite på nästa objekt som snart tagit form i mitt huvud. Jag vet att den gamla cykelramen kommer att bli perfekt. Den har  någon snäll lagt på min trapp - jag anar lite vem... tack tack. Snart får ni se vad det blev! Kom ihåg: det finns ingen skrot. Det kan vara en skatt i mina ögon...

Garanterat med i nästa Skrotis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar