torsdag 6 september 2012

Lisa min pälskling

Så är nu sista katten på pränt via en akvarell. Jag är inte sams med den svarta färgen för den antingen sotar ur eller bleks när det torkar. (Jag lär gå och köpa min gamla favorit Paynes Grey). Lisa har funnits i mitt liv ända sen hon var unge för tre år sedan. Vi brukade passa henne och hon lekte med Spajk. Tyvärr for hon illa i sitt förra hem så förra midsommar kom hon till oss för gott. Hon är  morgontrött men annars är hon alltid på språng som en grå liten rem genom huset. Hon följer mig var jag är och är verkligen mammas kisse. Jag vet ingen katt som kan hoppa så högt och ta sig överallt, så tiden som friflygande parakiter fick ett abrupt slut för Zipper och Flippan när Lisa flyttade hit! Hon tog Flippan en gång...
 

Lisa - akvarell (plus en kvist hassel från trädgården)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar