söndag 9 september 2012

ut i svampskogen!

Trattisarna står på rad...
I dag skulle vi spela golftävling, men min käre man tillika spelpartner har gått och blivit sjuk igen! Så nu har jag varvat att lata mig, städa, tvätta och sånt med ett litet besök i svampskogen. Jag går ju ogärna själv ut och plockar svamp för jag är nämligen för feg för det. Jag är livrädd att det skall komma en ÄLG! Ännu har jag inte mött någon sådan i min svampskog, men skulle jag göra de kommer jag aldrig att gå dit igen jag lovar! Min älgskräck kommer från 80-talet då jag ngn gång mötte älgar när jag red och de följde efter hästen och höll på. De är stora, dumma och oförutsägbara och kommer garanterat att sparka ihjäl mig. Jooo det är sant så är det! I kväll blir det svampsoppa och varma mackor! MMMMmmmmmums! Ingen älg i sikte i dag heller!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar