tisdag 30 oktober 2012

Trött, fet eller sjuk

Till vardags är jag en positiv människa men även jag har  en gräns när man inte kan hålla modet och humöret uppe. Såna där grå hopplösa regniga dagar kan det vara extra svårt eller när man har ont och alla i ens omgivning är negativa, trötta, pessimistiska. I torsdags var det en sån dag på jobbet, då jag helt enkelt tyckte att nu fick det räcka: så jag antydde att jag tyckte det var jobbigt när alla är trötta, lata och feta och bara gnäller och inte gör nåt åt det... Ja inte är jag nå bättre själv alla gånger heller, men det är lättare att bli pigg om ens omgivning har en positiv inställning. Hmm jag vet inte hur de tog det... Så i dag gjorde i alla fall jag något åt saken! Jag har dammat av crossen och trampat en stund. Hmm en kortis men jag gjorde även situps, plankan och lite annat så nu är man igång igen! Jag är trött på att vara trött! Sen får de andra ta ansvar för sina liv.

Min kära Crosstrainer som stått och samlat damm sedan maj...
 
 På dagens promenad trodde jag att jag såg en berguv på ett tak - men när vi tog en omväg för att se bättre visade det sig att det var en plastatrapp som skall skrämma bort fiskmåsar...Ha ha det verkar inte som jag skall få någon närkontakt med ugglorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar