onsdag 25 juni 2014

Min gröna värld

I vår trädgård bakom huset har vi en riktigt grön oas. Vårt hus är täckt av Vildvin/rådhusvin som gör det röda huset grönt och inte släpper in värmen och syrenhäcken hindrar insyn från baksidan. Trädgården är av den vilda, kuperade sorten och skogen vill liksom välla in från sidorna. Tur att det finns lie och trimmers! Jag är inte den som pysslar överdrivet mycket på tomten, men tycker ändå vi hittat en bra balans på vår gröna, sköna baksida! En viloplast att ladda batterierna på, att sola och slåss med myggen. min sköna gröna värld. Jag hade en vision om en liten damm också, men mannen blir inte överförtjust när jag för det på tal...och än är jag inte redo att gräva den själv, kanske inte att göra rent en heller..
 
En fasad som aldrig behöver målas om...





Spajk, herren på täppan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar