måndag 9 juli 2012

På GRÖNbete

På grönbete efter en vinter inne...

Ja vi skall oxå på grönbete = semester!!! Det firar vi med maskeradgolf!
Ja då har man äntligen semester efter 48 veckors arbete! Underbart! Vi firade i fredags med maskeradgolf och jag var en Geisha. Jag älskar att klä ut mig och Örjan ställer snällt upp han också. Det som inte är underbart är vädret i dag! Men det finns massor att göra inne också. Som att måla akvarell! Kossan kom till i all hast och nu utmanar jag mig själv i färger; denna vecka skulle handla om grön tänkte jag. Grönt är hoppets, fruktbarheten, freden och frihetens färg! Grönt är skönt! Grönt är lugnande och stimulerande. Om man vill framhäva grönt så är komplementfärgen röd. Grönt blir grönare ihop med rött, och tvärt om. Tyvärr så blev inte gräset på fotot rätt återgivet även fast kon nästan är röd... Förhoppningsvis kommer det fler och grönare tavlor senare i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar