onsdag 25 juli 2012

Golfare har så mycket konstiga uttryck: de ropar på Fåååår!

Fååååår gjort i akvarell
Som nybliven golfspelare får man lära sig många konstiga uttryck. Fler är rent nonsensprat som en del gör med sin boll, "sitt", "flyg" "kom in" "kom ut", bolljävel osv men ett livsviktigt uttryck som alla som beträder en golfbana bör känna till är "Fore" eller Fåååååååååååår som de flesta skriker. Nu är det ju inte får de avser utan någon intill har slagit ett särdeles snett slag så  man blir ombedd att se upp helt enkelt! Så när du hör "fåååååår" huka dig och täck ditt huvud med armarna. Fundera inte om det kan gälla dig! Man vet aldrig vem det gäller...För du står risigt till...
Jag funderade på Fårtemat redan när jag gjorde birdiesarna 2010 men det blev liksom inget, men i går så. Själv talar jag alltid snällt med min boll och visslar lite om det går dåligt, för jag är en som nästan aldrig blir arg.

1 kommentar:

  1. Kul att se att du målar - jag gillar ju också får och kor :) Själv får jag inga konstverk målade när det är semester och huset är fullt av barn, men snart återgår det till de vanliga rutinerna. Det känns nästan lite skönt.

    SvaraRadera