söndag 3 augusti 2014

Om ni skall dra dit pepparn växer...

Om ni blir ombedda att dra dit pepparn växer kan ni ju komma till mig! Nu är det nog snart dax för skörd! Jag fick en planta av sonen förra sommaren och nu har vi frukt på den igen, även Physalisen växer och har frukt, undrar när de skall skördas?
Semestern har nu kommit till den sista lilla veckan och då blir jag gräsänka igen, mannen far till Sydafrika på jobb,får se om det blir nåt gjort på skrotfronten då så jag har lite att visa upp när jag får atelje´besök i september.
I allafall så har vi varit i Rättvik och i Hofors på Golfsemester, så nu är vi nyss hemkomna med stor tvätthög, trötta fötter och många glada minnen. Tack till alla tokiga golfkompisar för denna veckan! Jag är många nyanser brunare, jag har spelat, umgåtts och badat. De 6 dagar jag spelat och tävlat kan jag väl stoltsera med en andra placering på singelspelet som var i torsdags, annars har jag varit väldigt medioker i spelet. Varken bra eller dålig. Det känns helt okej. En riktig medelsvensson alltså...

Golfspel i "solförmörkelse" dvs brandrök från skogsbrand långt bort...
Tidig morgon på Hofors Gk hål 14

Egenodlad Chili/Spansk peppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar