torsdag 19 december 2013

Känner ingen Julstress

Under den gångna veckan har mycket hänt. Vi har gjort vårt årliga julbak med familjen och det var lika mysigt som vanligt, man är lyckligt lottad som kan vara fyra generationer som samlas och bakar tillsammans. I år testade vi ett nytt recept på kakor och det var många viljor och synpukter på hur kakorna skulle se ut - mmm vad goda de blev till slut, whoopiesarna med blåbär-vitchoklad och cheesecake fyllning. klart värda att prova, men pilliga att göra.
Jag har varit sjuk också nu i veckan, jag som aldrig är sjuk, jag fick tillochmed övernatta på sjukhuset efter ett lättare narkosingrepp, eftersom jag blev väldigt allergisk mot något läkemedel de gett mig, svullnade i halsen och blev full av prickar igen. Men nu är jag tillbaka på banan igen och sista klappen inhandlad och vi är redo för julen!
Farmor Greta och pappa spritsar Whoopies, farmor tycker att de kommer för tätt...

Fyra generationer, farmor, jag pappa och Sofie

Doris har många åsikter om presentsnören...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar