lördag 16 mars 2013

Allt för dig

Djuren är verkligen nästan allt för mig. Jag tror (och vet) att jag skulle ha ett fattigt liv utan dem. De ger glädje och må bra hormon. Man känner sig uppskattad och behövd. De ger mig ett lugn. Vet ni att demensavdelningar som har ett husdjur som kan gå in till de gamla kan dra ned på den lugnande medicinen. Tänk att få ha en gosig liten katt hos sig när man skall somna. Det har jag varje kväll på min arm en purrig brummande Lisa och en blinkande Spajk vid mina fötter... Min senaste figur som kommer att få åka till konsthallen och samlingsutställningen där vid Gästrikkonst gestaltar just kärleken till ett djur - i detta fall hunden. Allt för dig heter den. Det är ju ömsesidigt det där med att - jag gör allt för dig!
Sedan har jag lekt med kameran igen och måste säga att det blir rätt fina närbilder med den!
Deltalj av - Allt för dig

Närbild av Allt för dig

Ännu en lek med kameran

Tulpanens inre
                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar