tisdag 7 februari 2012

En hästtjej



Jag är i grunden en riktig hästtjej som levde stora delar av min ungdom med hästar och likasinnade hästdyrkare... Det var stora och små, gamla och unga tjocka och smala hästar. Jag hade inte varit den jag är i dag utan dem! Alla mina tidiga målningar innehöll hästar och så även några av de senare. Här syns Winston, men jag glömmer aldrig heller Laura, Lay-On** och Frallan. Dosack och Puli III. Min dotter tog över och blev även hon en hästtjej så då blev man ponnymamma. Det var jag ganska länge även om ponnisarna byttes ut emot stooora Fella. Det enda jag saknar från den tiden är när man får byta luft med en häst och kvällsfodringar när det är lugnt i stallet och hästarna mumsar hö, det är myyysigt det. Sista bilden är på mina fåglar Zipper och Flippan. Dem tjatade sig Sofie åt för 8 år sedan. De lever numer ett undanskymt liv eftersom Lisakatt gör allt för att fånga dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar