onsdag 5 november 2014

Hur förklarar man något som man liksom bara gör

I går var det dax igen för målarträff med mina fina "elever", mamma med väninnor. Vi hade dock lite manfall denna vecka. Men vi tappra som var kvar hade en mycket stimulerande kväll. Vi gjorde en gemensam målning som går ut på att måla abstrakt och använda färg rikligt. Jag tror att de hade riktigt roligt. Nu känner jag att jag har nytta av min bildpedagog utbildning, för det är svårt att förmedla hur man gör, något som man  annars gör mest på känsla. Det viktigaste är ju att förmedla glädjen och inte döda den med bara teknik och teori. Samtidigt måste de ju få känna att de utvecklas! Vi avslutar med lite eget måleri!

May-Lis och mamma Ingrid

Abstrakt konst - akryl på lumppapp
Min egen lilla hästmålning - akryl på duk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar