söndag 20 oktober 2013

Min mamma hon döstädar hon

Med jämna mellanrum får jag åka hem till mitt föräldrahem och titta om det är något jag vill ha, eftersom mina föräldrar samlat ihop en hög som skall till tippen, eller hednamission. Oftast blir det nog tippen men ibland hittar man ett litet guldkorn eller nåt som jag är för nostalgisk för att slänga. Som nu, mitt första pass och en fin 70-tals vas! De säger att de döstädar - att jag inte skall behöva rensa om de dör! Omtänksamt, eller hemskt. Önskar att JAG kunde döstäda lite mer bara, men på förmiddagen städade jag i tvättstugan och det blev himla bra! Nästan så man skulle göra som Ernst och bygga en liten läshörna där nere...så fint blev det!

Glasvas från senaste döstädningen på Getosten

Mitt första pass - 12 år och på väg till Mallis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar