fredag 18 oktober 2013

Fredagsrapport - äntligen helg



Det har varit en galen vecka och mitt liv fortsätter att vara en berg och dalbana. Jobb och vardagsslit blandat med tjejsnacksmåleri och skrotkonst. Målet med de kreativa kvällarna vi har tillsammans jag och några vänner är att vi skall ha roligt tillsammans sen kanske inte resultatet är det viktigaste... jag försöker komma ifrån petandet och improvisera mer... det är kul att se ett motiv växa fram ur ingenting och helt olikt min vanliga måleristil. Trevligt har vi i allafall och jag tror att de andra blivit lite inspirerade att komma igång med sitt eget skapande. Skrotat lite har jag också hunnit. men bara beställningar, inget nyskapande.
Sen har vi hunnit provat några rätter på Linas matkasse och lite mer inspiration har vi nog fått, så det var en bra vinst tycker jag. Sen är ju jag så bortskämd så jag har en matlagningsintresserad man, så han kommer säkert på nån sving på de här recepten vid något senare tillfälle! Lyckos mig!

 
Linas Matkasse - Risotto med parmesan, kycklinglår, rostade tomater ruccola och ruccoladressing

Några av figurerna som finns hemma nu...

En liten skyddsängel 50*50cm - akryl och collage *SÅLD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar