söndag 25 mars 2012

En plats i solen


Ja så var man mol allena här hemma. De små barnfötterna har slutat skutta på parketten sen flera år tillbaka och gubben är i Kina på jobb. Än går det bra för jag har haft fullt upp - skapat 2 filurer idag. En tax och en Pelikan. Den sistnämde gav mig problem, för som vanligt skulle mr muscle varit här, fy vad det kan sitta fast ibland, gamla muttrar och skruvar. Men det finns ju kaprondeller och jätteskiftnyckar så till slut fick jag loss den! Sen har jag unnat mig en plats i solen på eftermiddagen. Vit som ett lik, tur man inte har insyn på baksidan! Den goda boken somnade jag ifrån till fågelsång och vindsus... mmmmm.... Jag visar bara närbild på Taxen för jag vill ju att ni skall bli nyfikna och komma till Strandbaden i påsk och titta på den på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar