torsdag 13 september 2012

I väntan på orken...

De här vardagarna suger musten ur mig. Varje kväll tänker jag att i morgon skall jag nog dra igång i skroterian och börja på höstens "kollektion". Men jag fastnar vid datorn, tv´n eller i en bok. Men det är ju det som kallas ställtid. Jag är inte mentalt mogen än för svetsen. Lugn - det kommer. Det fattas lite material till en figur... när jag skaffat fler matknivar drar jag igång. Matbestick mottages tacksamt av konstnär! Det skall bli pippisar! dessutom har ett frö börjat gro till en egen atelje´. (förutom skroterian)... Snart kommer orken.... Ikväll hade vi finfrämmat av nära och kära. Det är fint de´.


Svetslåga
När jag rev i skräpet i källaren ramlade detta kort på mig ut ur bokhyllan. Nu är det ett kort på kortet men jag tycker det är fint. Jag är på golftävlingen "nattens drottning"på Hofors Golfbana hål 6. Jag minns att det var ett elände med kjolen som blåste omkring så jag inte kunde se bollen där på marken, sen strax efter började det åska så vi fick avbryta allt och åka hem dyblöta.


Jag på maskeradgolf ca  2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar