söndag 23 september 2012

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund...


 


Idag börjar packandet

Nu är det dax att söka
En hemma dag har jag idag. Örjan lagar godmat jag tvättar, färgar håret, börja packa, betalar räkningar, klipper gubben samt ansöker till gästrikkonst. Ja nu skall här förberedas så vi kan ha en skön resa till Turkiet på onsdag.
Jag har funderat mycke på det här med att ta chansen och att våga här i livet.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund.
Att inte våga är att förlora en del av sitt liv...
 
När jag läste psykologi intervjuade jag gamla människor om att åldras. Ingen av de jag pratade med hade någonsin ångrat något av det de gjort. Däremot ångrade de saker som de aldrig gjorde. Tänk på det nu och ta chansen när den kommer, det kanske inte kommer en andra chans och man vet  aldrig hur man kommer att må sen. Lev här och nu. Ingen är lovad en morgondag. Jag skall ta chansen jag. Vad jag menar får ni veta senare...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar