söndag 29 september 2013

På äventyr i Östergötland

I somras vann min man en finalplats till en golftävling - My Golftour Master, tillsammans med en annan spelpartner än mig. Då kom vi på att jag och hans sambo skulle följa med och vara caddies. Så nu var det så dax, denna helg! Vi åkte ned till Linköping redan på fredagen och spelade in banan som det så fint heter, då spelade även vi caddies. Landeryds Gk är en jättekul, jättelång och svår bana. Mycket hinder var det. Så nu har vi bott på hotell, ätit gott och rått om varandra. I går var det sen dax och finalen gick av stapeln, 62 lag hade kvalat in och våra gubbar kom på en fin 14:e plats! Bra spelat av dem! En Linas Matkasse vann de som pris, det skall bli kul att prova. I dag känner jag mig lite mosig och seg så det blir inte många knop - man blev liksom urblåst där på slätten. Borta bra men hemma bäst!


Fyra bollar i samma bunker, med det fina vattenfallet i bakgrunden - inspelsdagen



Örjan undrar vilken som är hans boll... Britt tittar på...

Landeryds Gk hål 7


En som är gistnare och mossigare än mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar