torsdag 8 augusti 2013

Visioner inför nästa sommar

I dag har vi varit på utflykt i de djupa Finnskogarna, med siktet inställt på Åmot och Bunges kapell. Vi tittade på utställningen och lokalen och språkade med "lokal"befolkningen. Jag tror lokalen passar till mina skrotisar och kanske, kanske får jag mer skrot och inspiration därifrån också, för det satt några där som skulle hem och kolla i förråd och bodar. Man vet aldrig vad sådana möten leder till! Spännande! Vi färdades på milslånga slingervägar med få hus och varje gång förundras jag över de som bosatte sig där, för 500 år sen, på 1800-talet och 1960 talet, finnarna de strävsamma, den finska invandringen - fantastiskt! Typ Sveriges vilda västern... min man har sina anor därifrån finnmarken så det blev en nostalgitripp för honom också. Han susade fram där på sina mopeder långt innan 15års dagen och hittar på de flesta vägarna.
Boss och jag på promenad vid Bunges kapell i Åmot
Vill ni ha vinbär? kom och plocka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar