måndag 12 augusti 2013

Upphittad kulturskatt!

Av en slump när jag letade efter en annan grej så hittade jag det sedan länge borttappade fotoalbumet med bilder av ca 100 målningar jag gjort! Från 1985-2005. Det har gnagt i mig att inte hitta det och jag blev överlycklig nu!
Jag får ju tillstå att jag utvecklats på måleriets front! Vissa är ju rent hemska att se... Men till mitt försvar: Jag har ingen som helst utbildning i måleri, och ja - övning ger färdighet. Det är ju både bra och dåligt att jag bara kopierade bilder... inget lämnas till fantasin... och tillslut blev jag skaplig på att "måla av"... men ack vad trååååkiga målningar. Jag vill inte ens visa vad dåliga och dystra, de var! Tekniken varierar, goache, akvarell, olja, tusch, akryl, liksom underlaget, duk, pannå, bräda, sten, degtråg... nu blev jag nästan lite målarsugen!

Redan 1985 började jag fota mina alster och sparade dem i ett album

En av de "bättre"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar