tisdag 14 maj 2013

En kväll i skroterian

Nu var det ett tag sen jag var i Skroterian. I bland gruvar jag mig och ibland längtar jag dit. I dag längtade jag, även fast jag visste vad jag skulle göra och att det var en "måste" grej på gång. Det är ju ännu roligare när man inte måste, när man får göra vad som faller en in. Oftast kommer jag på vad som faller mig in under ett "måste pass". Det är som att hjärnan jobbar på egen hand när han gör måste-grejor. Så nu har jag fått nåt att fundera på till nästa gång. Det är ju dax  att börja fixa till Tallbo i Juli!
Det brukar även vara bra att städa i skroterian för då hittar man allt möjligt och ideerna kan ta form...
En hög med knivar behövs

och ett antal nycklar

Klipp av skaften med en "bamseplåtsax"

Slända i skruvstädet med jordklämman till svetsen

Upphängd och monterad med tråd och allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar