torsdag 22 november 2012

När man behöver tanka kärlek!

Visst skulle det vara härligt med en plats där man kan gå och hämta lite villkorslös kärlek? en liten kran som man öppnar på och sen känns allt så bra. När man är trött, sur och grinig och ingen tycker om en... Jag har en sån kran hemma på min vägg... den står öppen för det mesta och det kan aldrig ta slut på kärleken i den. Uttrycket fick jag av min dotter när hon var liten och sprang runt och lekte som bäst, så kunde hon komma och hoppa upp i knäet och gosa och säga "nu tankar jag kärlek".
I det här usla vädret får vi nog tanka lite extra kärlek. När jag gjorde tavlan hade jag inte tänkt på att kranen är i mässing, vilket inte kan svetsas. Efter lite letande hittade vi så en mutter i stål att fästa den med... 

Tanka Kärlek - 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar