lördag 16 februari 2013

Lite hemmafix

så sant att fint vin och goda vänner blir bättre med åren!
I dag har jag investerat lite till hemmet, Sånt där onödigt bra att ha grejs. En plåtskylt, ljuslykta och nyckelkrokar till hallen. Vi tog en liten miniutflykt till butiken 2Friends i Årsunda. Kan rekommenderas. Sen  har vi rensat i Fågelrummet/kontoret. Den stationära datorn från 90-talet har brummat en sista gång. Ångmaskinen kallade vi den...jag hade tänkt spara lite nostalgi i några mappar men där gick jag bet för den kunde inte ta emot USBstickan, kopplas till nätet eller bränna en skiva... Hade väl gått med diskett antar jag men det kan ju inte nya datorn ta emot... Så vila i frid nu IBM. En bekant tyckte det var konstigt att jag köpte "andras skrot". Men det är ju inte kul att bara ha sina grejor framme...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar